zondag 9 december 2012

9 December 2012


Michiel heeft tijdelijk geen computer, en Margot is morgen afwezig.

Margot wil verder met grafisch ontwerpen, we hebben iets concreets nodig. Sacha en Michiel gaan een Marketingidee afmaken voor 12:00 maandag 9 december 2012.

Waarom hebben we voor explorer gekozen?

De doelgroep is creatief, zelfstandig, prestatiegericht.
Allemaal kenmerken van Indiana Jones (de explorer)

Even zoeken naar wat we als merkwaarden hadden.

Het marketingplan:

We hebben een paar kleine waarden gevonden, vanuit daar hebben we gezien dat het exploratieve mensen zijn in onze doelgroep. Maar we moeten nog weten wat we voor de klant betekenen, en waarom de klant naar ons toe komt.

Voorbeeld:
http://www.wikibizz.biz/WikiSB/marketingplan/marketingplan%20voorbeeld1.pdf

Bedrijfsmissie en marktdefinitie zijn extreem belangrijk. Dit moet erbij!

Concurrentieanalyse, hoe zijn wij anders? Wij hebben inhoud en emotionele waarde.

De 5 p’s van marketing. Swot Analyse van het bedrijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten