dinsdag 11 december 2012

Notule 10 December 2012: Gesprekje met Marije


Exploren kan ook op het internet. Waarom zijn andere telecombedrijven zo online gesloten? Google + achtig, zo krijgt de doelgroep erkenning.

Cirkeljtes in logo’s doet denken aan in hokjes stoppen, infinity symbool logo ast beter, sociaal netwerk is ook eindeloos, eindeloze informatie.

Alles wordt transparant, whatsapp is een app om gratis te sms’en. Maar nu kan iedereen weer sms’en met een abbonement, dus whatsapp wordt nutteloos (als ik ervoor betaal kan ik het net zo goed gebruiken). In ons sociale netwerk deel je je dingen in kringen die het begrijpen. In Facebook en Google + hebben pagina’s, maar daarin is geen interactie tussen de mensen.

Teamnaam: Infin van infinity

De I moet iconisch worden.


Gesprek met Marije:

Wij vertellen:
Archetype explorers. De onderzoeksgroep zijn hipsters, waarde creatief, intelligent, ambitieus. Daaruit komen we bij de explorers.

Vorige presentatie was er een disconect tussen wat we presenteerden en hoe we er over na hebben gedacht. Onze doelgroep wilt geen doelgroep zijn, en die laten zich door zichzelf leiden. Wij zijn alternatief, en als je dat niet aanstaat blijf je maar lekker weg.

Verdienmodel, we moeten de echte hipsters pakken.

We beginnen klein, en kunnen daarna groot worden. De kleine stap kan floppen.

Breng de fases van gebruikers in beeld (hipsters vinden het leuk, als de wanna-be’s komen gaan ze weer weg. Daarna wordt het retro enz.)

Waarom is de telecomprovider niet een netwerk? Maar wat meer?

(M: Het is een dienst, in hoeverre mag je er aan aanpassen)
Iedereen heeft alles, alle telefoons, alle abbenomenten.
Wij voegen waarde toe aan telefoons die iets niets hebben. Facebookbericht als SMS, zodat je oude Nokia kan chatten.
(M: maar kan dat wel en nog steeds geld verdienen?)

We gaan betekenisvol worden.

(M: ik vindt het cool dat je niet afhankelijk bent van je hardware en dat de provider er zijn neus voor wilt stoten. Maar je moet wel even bij de doelgroep gaan peilen of ze dat willen).

(M: De wens lijkt me helder, jullie zijn natuurlijk nog bezig dus dat kan. Jullie moeten wel nadenken over een strategie over hoe je nou bij dit type merk een visuele identiteit ontwikkelen. Dus buiten het geijkte plaatje stappen, maar ook nog hebben over onverwachte invalshoeken. In beeldtaal dingen combineren die nooit eerder zijn gecombineerd. Uiteindelijk wordt het ook wishful thinking, jullie uitgaanspunt. Maar uiteindelijk moet je je perfectionistische punt vinden zoals Apple. Zo moet je ook voor jullie behalve alleen het anders zijn, ook wat voor jullie speciaal is  defineren. De provider in 1 zin moeten jullie hebben. Dan kun je goed verder. Stap ook nog even in de wereld van de kunst, de conceptuele kunst, mensen die rare beelden maken. Neem dat als inspiratie.

Kijk Arno Mick’s video’s




Geen opmerkingen:

Een reactie posten