Exploren kan ook op het internet. Waarom zijn
andere telecombedrijven zo online gesloten? Google + achtig, zo krijgt de
doelgroep erkenning.
Cirkeljtes in logo’s doet denken aan in hokjes
stoppen, infinity symbool logo ast beter, sociaal netwerk is ook eindeloos,
eindeloze informatie.
Alles wordt transparant, whatsapp is een app om gratis te sms’en. Maar nu kan iedereen weer sms’en met een abbonement, dus whatsapp wordt nutteloos (als ik ervoor betaal kan ik het net zo goed gebruiken). In ons sociale netwerk deel je je dingen in kringen die het begrijpen. In Facebook en Google + hebben pagina’s, maar daarin is geen interactie tussen de mensen.
Alles wordt transparant, whatsapp is een app om gratis te sms’en. Maar nu kan iedereen weer sms’en met een abbonement, dus whatsapp wordt nutteloos (als ik ervoor betaal kan ik het net zo goed gebruiken). In ons sociale netwerk deel je je dingen in kringen die het begrijpen. In Facebook en Google + hebben pagina’s, maar daarin is geen interactie tussen de mensen.
Teamnaam: Infin van infinity
De I moet iconisch worden.
De I moet iconisch worden.
Gesprek met Marije:
Wij vertellen:
Archetype explorers. De onderzoeksgroep zijn hipsters, waarde creatief, intelligent, ambitieus. Daaruit komen we bij de explorers.
Vorige presentatie was er een disconect tussen wat we presenteerden en hoe we er over na hebben gedacht. Onze doelgroep wilt geen doelgroep zijn, en die laten zich door zichzelf leiden. Wij zijn alternatief, en als je dat niet aanstaat blijf je maar lekker weg.
Wij vertellen:
Archetype explorers. De onderzoeksgroep zijn hipsters, waarde creatief, intelligent, ambitieus. Daaruit komen we bij de explorers.
Vorige presentatie was er een disconect tussen wat we presenteerden en hoe we er over na hebben gedacht. Onze doelgroep wilt geen doelgroep zijn, en die laten zich door zichzelf leiden. Wij zijn alternatief, en als je dat niet aanstaat blijf je maar lekker weg.
Verdienmodel, we moeten de echte hipsters
pakken.
We beginnen klein, en kunnen daarna groot worden. De kleine stap kan floppen.
We beginnen klein, en kunnen daarna groot worden. De kleine stap kan floppen.
Breng de fases van gebruikers in beeld
(hipsters vinden het leuk, als de wanna-be’s komen gaan ze weer weg. Daarna
wordt het retro enz.)
Waarom is de telecomprovider niet een netwerk?
Maar wat meer?
(M: Het is een dienst, in hoeverre mag je er
aan aanpassen)
Iedereen heeft alles, alle telefoons, alle
abbenomenten.
Wij voegen waarde toe aan telefoons die iets niets hebben. Facebookbericht als SMS, zodat je oude Nokia kan chatten.
(M: maar kan dat wel en nog steeds geld verdienen?)
We gaan betekenisvol worden.
(M: ik vindt het cool dat je niet afhankelijk bent van je hardware en dat de provider er zijn neus voor wilt stoten. Maar je moet wel even bij de doelgroep gaan peilen of ze dat willen).
Wij voegen waarde toe aan telefoons die iets niets hebben. Facebookbericht als SMS, zodat je oude Nokia kan chatten.
(M: maar kan dat wel en nog steeds geld verdienen?)
We gaan betekenisvol worden.
(M: ik vindt het cool dat je niet afhankelijk bent van je hardware en dat de provider er zijn neus voor wilt stoten. Maar je moet wel even bij de doelgroep gaan peilen of ze dat willen).
(M: De wens lijkt me helder, jullie zijn
natuurlijk nog bezig dus dat kan. Jullie moeten wel nadenken over een strategie
over hoe je nou bij dit type merk een visuele identiteit ontwikkelen. Dus
buiten het geijkte plaatje stappen, maar ook nog hebben over onverwachte invalshoeken.
In beeldtaal dingen combineren die nooit eerder zijn gecombineerd. Uiteindelijk
wordt het ook wishful thinking, jullie uitgaanspunt. Maar uiteindelijk moet je
je perfectionistische punt vinden zoals Apple. Zo moet je ook voor jullie
behalve alleen het anders zijn, ook wat voor jullie speciaal is defineren. De provider in 1 zin moeten jullie
hebben. Dan kun je goed verder. Stap ook nog even in de wereld van de kunst, de
conceptuele kunst, mensen die rare beelden maken. Neem dat als inspiratie.
Kijk Arno Mick’s video’s
Geen opmerkingen:
Een reactie posten