maandag 3 december 2012

Laddering Shannon Cobben


A - Wie ben je?
S- Ik ben Shannen en 19 jaar
A- Wat voor een hobby's heb je?
S- Ik vind schilderen heel erg leuk, ik doe aan longboarden, muziek luisteren, slapen is ook een hobby --- daar ben ik heel goed in. Reizen zoiso, op vakantie gaan dat vind ik allemaal heel leuk. Dat een beetje
A- Wat voor een dingen schilder je voornamelijk?
S- Een beetje van alles, eigenlijk alles wat in me opkomt. Dus het is niet van "Nou, ik schilder portretten" of "ik schilder stilleven" maar meer een beetje, "dat wil ik schilderen dus dat ga ik schilderen"
A- Ben je nog op zoek dan naar vormen die je leuk vind of probeer je het gewoon zo breed mogelijk te houden?
S- Ja, ik probeer het wel zo breed mogelijk te houden. Op deze opleiding ga je natuurlijk wel steeds meer je eigen stijl [ontwikkelen], wat je wil uitdunnen zeg maar. Zo kom je wel een beetje op je eigen stijl. En natuurlijk daar meer naartoe werken. 
A- Heb je al een beetje een eigen stijl in gedachten? Of dat je denkt "hier kan ik wel mee verder"?
S- Ik denk toch meer een beetje het grappige. Dus het minder serieuze. Ik hoor altijd wel van mensen "Jij tekent wel leuk" of "jij schildert wel leuk" maar het is wel altijd heel grappig, kinderlijk, heel -- Het zou bijvoorbeeld zo in een boekje kunnen of iets dergelijks.
A- Zie je dat ook nog bij de rest van je leven, ben je iemand die graag moppen verteld?--
S- Nee, ik ben er ook niet goed in
A- Vinden je klasgenoten je niet grappig?
S- Soms wel, soms niet. Ik denk dat ik wel een beetje droog ben. Dat vinden sommigen heel leuk en sommigen ook niet. Het is een beetje vershchillend. iedereen zegt wel "dat is weer zo een typische Shannon opmerking" of "dat zou alleen Shannon kunnen zeggen"  
A- Ik zie trouwens dat je een tattoo hebt. Wat betekent die voor je?
S- Vrijheid. Hij is van een bestaand ontwerp maar ik heb er zelf mijn eigen dingen aan toegevoegd samen met de tattoo artiest. Bij mij staat het voor vrijheid, ook een droomvanger zit er in. "Volg je dromen" en vooral 'vrijheid' 
A- Vrijheid ik heel belangrijk voor jou dus?
S- Ja. 
A- Hoe lang heb je je tattoo al?
S- Ik heb hem nu nog niet zo heel lang (paar maanden). Ik heb hem in den haag laten zetten bij "Frankie". Een paar vrienden van mij zijn er ook geweest dus zo via via daar terecht gekomen. Ik woon zelf niet in den haag namelijk. 
A- Waar woon je dan?
S- Cappelle aan de Ijssel
A- Bij je ouders of alleen?
S- Bij mn ouders
A- Een rede dat je nog niet op jezelf wil wonen?
S- Met de metro [naar school] is ongeveer 20 min. En zou niet weten waarom ik dan op kamers zou gaan. Ik heb het goed thuis. "waarom zou ik dan uit huis gaan?" zou ik zeggen. 
Even terug over "slapen" als hobby
S- Met deze opleiding ben je met best wel veel bezig, ook tot best wel laat. Dus je bent wel blij dat na een voorstelling, of werk je wel lekker in je bed kan liggen. Met veel school werk is het wel eens moeilijk vroeg naar bed te gaan.
A- Je belgedrag. bel je vaak of zit je meer achter internet op je telefoon.
S- Ik bel eigenlijk heel weinig. Dus ik zit meer op WhatsApp. Al mijn vrienden hebben WhatsApp "dus, waarom zou ik bellen?". Het is gewoon heel makkelijk met WhatsApp. Zelfs mijn ouders [hebben het]. Ik heb ook onbeperkt internet. Veel goedkoper ook.
A- Heb je wel eens andere apps die je vaak gebruikt?
S- Facebook, twitter, mail, dropbox. Dus wel heel makkelijk op je telefoon. Spelletjes vooral. 
A- Wat voor telefoon heb je?
S- iPhone 4S. Ik heb hem maar net, hiervoor had ik de '4'. Maar mijn abonnement verliep.
Ik nam geen 5 (was al uit) omdat mijn vader zei dat het niet heel goedkoop was. Dus ik nam de 4S. Zo mooi vind ik hem (5) nou ook weer niet. Waarom zou ik dan de '5' nemen, om er bij te horen ofzo?
A- Waar reis je graag naar toe?
S- Amerika. Mijn zus die heeft er 5 jaar gewoont. mijn opa woont er deels. Ik wil er zelf ook heen als ik klaar ben met school. We gaan er al vanaf dat we klein zijn heen. We zijn er half opgegroeid. je gaat het steeds leuker vinden. Maar kan net zo makelijk op een camping in Frankrijk zitten. Ben al naar polen, berlijn, londen. 
A- Met wie ga je meestal?
S- Met mn ouders, maar ook wel met vriendinnen. Ik bebn bijvoorbeeld dit jaar met mn zus naar lowlands geweest. Maar ik ga ook net zo graag met mn ouders. 
A- Je gaat dus graag naar festivals toe?
S- Ja.
A- Naast Lowlands, waar ga je nog meer naar toe?
S- Lowlands was mijn eerste waar je ook echt kon overnachten. Maar wel vaker naar kleinere dag festivals geweest. Parkpop. Het festival sfeertje is altijd wel leuk.
A- Wat voor een muziek luister je?
S- Ik heb best wel een brede smaak. Ik kan denk ik beter zeggen wat ik niet leuk vind. Wat ik echt niet leuk vind is hiphop en R&b. Rock vind ik wel leuk, maar meestal alternatief. 
A- Bands die je nogal leuk vind?
S- Heb ik niet. Ik heb heel veel muziek
A- Je hebt het al gehoord. Ons onderzoek gaat over hipsters. Voel je dat je tot die doelgroep behoort?
S- Nee. Ik wil mijzelf niet in een hokje plaatsen. Je wordt automatisch al in een hokje geplaatst. Wie weet zeg jij dat ik het wel ben. Maar ik weert wie ik ben, en ik weet wat ik leuk vindt. Of het nou 'in' is of niet. Boeiend! (sarcasme). Het maakt me niet zo heel veel uit wat anderen er van vinden. 
A- Wat is jouw definitie van een hipster?
S- Hipster. Hip dus. Er bij willen horen, in de mode is. Studs bijvoorbeeld, is nu in. Vroeger was dat gothic. Nu zie je echt op elk jasje in de H&M en Zara studs. 
Een hipster is wel iemand die naar andere kijkt en dan dingen draagt omdat andere het doen of omdat het in is en niet omdat ze het zelf leuk vinden. Ik heb er nooit echt bij willen horen. Ook een stukje gepest daardoor. Ik was niet echt opvallend en wilde er niet bij horen zoals het groepje met roken en kleren dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten