zaterdag 12 januari 2013

Sacha op 12 Januari 2013

Zo, de expo is volgende week. Na dinsdag weten wij of we onze aangewezen ruimte wel krijgen of niet. Om de leraar te laten zien hoe erg we op deze ruimte rekenen hadden we verzonnen om voor die dinsdag al wat decorstukken (bijvoorbeeld de toonbank) af te maken. Vandaag werkten we allemaal los van elkaar aan de laatste dingetjes.

Margot en Michiel zijn allebei bezig met een warmere versie van ons logo, met warmere kleuren dan blauw en wit. Verwacht deze nieuwe versies binnenkort op de blog.
Koude kleuren inderdaad
Zelf ben ik bezig met een aantal posters die we op school gaan hangen tijdens de expo, ik heb voor nu maar even het oude logo gebruikt dus dat kan nog veranderen. Ik ben van plan om drie posters te maken maar ik heb er nu twee toonbaar:

Woooooooo!
En nu poster 2:



Er moet nog wel wat tekst met informatie aan toe gevoegd worden, maar zeker niet teveel. Hoe minder tekst en hoe meer sfeer hoe beter. Maar wat handige informatie is nog wel gewenst.

Een van de kritiekpunten van de klas en van de jury tijdens de test vorige week was dat het ruimtethema veel te veel aan sci-fi deed denken. Daarom bracht ik het terug naar een simpeler beeld: Op het gras liggend naar de sterrenhemel kijken. Daarom zie je op de eerste poster niet eens de lucht, alleen in de reflectie van de bril als je goed kijkt. Op de tweede zie je de nachtlucht, maar zonder twinkelende sterretjes en planeten, maar met een vallende ster en nauwelijks zichtbare sterren. Wat je zou kunnen zien als je naar boven kijkt. Ook is er een silhouet van twee mensen in het gras beneden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten