zondag 6 januari 2013

Update

Daar dan ook een update van mijn kant. 

Afgelopen weken heb ik tijdens het project aan verschillende punten gewerkt. Deze waren onder andere;
- Meedenken aan het concept
- Interviews afnemen met een videocamera
- Interviews uitwerken en ladderen
- Ontwerpen van het logo
- Ontwerpen van een t-shirt
- Meedenken aan de winkelindeling
- Feedback geven op het werk van m'n teamleden
- Vergelijkbare winkels/experiences bezoeken

Ontwerpen van mijn kant:


(Boven) Emblaze was onze eerst verzonnen naam voor de telecomprovider. Aangezien we nog in de 'hipstermodus' zaten, bedachten we allemaal een hipster-like logo te maken. Op dribble.com vond ik verschillende logo's die in hipster-stijl gemaakt waren. De logo's heb ik gebruikt als inspiratiebron om bovenstaand logo vorm te geven.  





(Boven) De naam Emblaze bleek na enkele weken geen goede keuze te zijn. Na een brainstormsessie kozen we voor de naam Infin. Infin is afgeleid van Infinity en staat voor 'oneindig'. Om de nadruk niet teveel op de vorm van Infinity te vestigen, besloten we 'connecting people' terug te laten komen in het logo. Enkele voorbeelden van connecting zijn hierboven te bekijken. 


De vormen voor connecting people bleken niet voldoende te zijn om een pakkend logo voor Infin te maken. We besloten het over een andere boeg te gooien; wellicht dat een vrolijker ogend logo met lijnen die elkaar 'connecten' en doorlopen in het oneindige beter zouden passen bij de telecomprovider. 



Toch besloten we voor iets eenvoudiger te gaan. Een logo dat moest staan voor de telecomprovider zonder extra poespas.

De uitleg die ik eerder deze week op onze Facebookgroep over het ontwerp voor het t-shirt gaf luidt als volgt:

De ronde cirkels met het meest donkere vlak staan voor verbinden. Beide cirkels verbinden elkaar en met wat fantasie zou je daar ook het infinity teken in kunnen herkennen. Infinity loopt alleen wat vloeiender door & dat heb ik hier weer wat minder in verwerkt... Het infinity-teken zelf heb ik er niet in verwerkt, omdat we het er over eens waren dat het niet 'te overduidelijk' moest zijn dat we bij Infin aan Infinity denken.

Kleurgebruik ben ik het nog niet 100% over uit; iets anders kan ook. Oranje vind ik een vaderlandse kleur, een vintage kleur en ietwat oudbollig (?) door het bruin, maar tegelijkertijd is het lettertype sierlijk, waardoor het logo niet te hard overkomt. Het logo komt wel 'vast' en massief over door de schaduw. Het 'staat' zn mannetje in die zin.

Aan het begin van het kwartaal heb ik wat minder aan project gedaan dan andere teamleden. Doordat mijn moeder depressief is & toen antidepressiva voorgeschreven kreeg, moest ik vaker thuis zijn, waardoor ik niet bij iedere projectbespreking aanwezig kon zijn. Echter zorgde ik dan wel dat ik aanwezig was op Skype, zodat ik dan toch mee kon discussiëren of reageerde op de topics in de Facebookgroep. Het werk dat ik voor project moest aanleveren heb ik wel iedere week aan kunnen leveren ik heb met mijn projectgroep afgesproken bij de eindspurt van het project nog wat extra gas te geven. 

Margot de Heide • CMD2a • 0851069

Geen opmerkingen:

Een reactie posten