woensdag 30 januari 2013

Projectportfolio Margot

AL1 Doing Research

De interviews heb ik gefilmd. De interviews zijn via onderstaande link te bekijken:

http://margotdeheide.nl/Interviewfilm alles.3gp

Samen met mijn teamgenoten heb ik verschillende telecomwinkels bezocht en deze in groepsverband geanalyseerd. Ook heb ik een experiencewinkel voor kleding bezocht. Deze foto's worden onder het kopje 'presenting the research' geplaatst.


AL2 Presenting the Research



Via onderstaande link zijn de transcripten te downloaden. Van alle transcripten heb ik de attributen, concequenties en de waarden bepaald. Van het interview van Janneke Wingelaar heb ik een transcript gemaakt. 
http://margotdeheide.nl/project-transscripten.zip 

Beeldmateriaal experiencewinkel kleding








Mijn beeldmateriaal research voor logo (in eerste instantie bedachten we dat het merk voornamelijk groen en organisch moest worden).

























AL3 Defining the process

















AL4 Creating - Voor de winkel had ik het volgende in gedachten:
- een sterrenhemel
- getapete wanden met bijv. het logo
- houten elementen






AL5 Review

Na de feedback van de experts ben ik verder gaan ontwerpen aan het logo.






Keycord-kaarten voor de expo







De expositie







Rubrics

AL1 Doing Research
Mijn research heb ik gedaan door 3 personen te filmen die geïnterviewd werden door Arjen. Een van de interviews (Janneke Wiggelaar) heb ik uitgewerkt tot een transscript en hier heb ik een waarde uitgehaald; experimenteren.

Samen met mijn team hebben we meerdere malen gebrainstormd over de verschillende waarden (Michiel, Sacha en Arjen zijn ook tot een aantal waarden gekomen). We hebben deze waarden op een rijtje gezet en zijn hier touchpoints bij gaan bedenken. Om inspiratie voor touchpoints op te doen hebben we als team verschillende telecomwinkels bezocht en zijn we naar een paar experienceswinkels geweest.

De beste touchpoints hebben het gehaald tot het eindontwerp.

AL2 Presenting the Research
De onderzoeksresultaten heb ik gepresenteerd door verschillende ontwerpen van het logo te maken. Deze ontwerpen zijn te zien in eerdere blogposts. Van de telecomwinkels en experiencewinkels die ik heb bezocht heb ik een aantal foto's gemaakt. Deze foto's moeten nog op de blog geplaatst worden. Dit doe ik zo snel mogelijk.

AL3 Defining the process
Tijdens het proces heb ik geprobeerd mee te denken met mijn team. Ik heb meegedaan aan brainstormsessies, ben (op twee lessen na) bij de lesmomenten aanwezig geweest en heb meerdere momenten buiten schooltijd met mijn team samengewerkt. We stelden samen deliverables op. Voor mij gold dit met name voor de research en het logo-ontwerp. Deze logo's heb ik op bijna alle momenten op tijd aan kunnen leveren.

AL4 Creating
Als touchpoint heb ik meegewerkt aan de winkel. De winkel moet nog 'gebouwd' worden, maar ik weet al wel waar ik wat wil hebben en hoe dit vormgegeven gaat worden. De winkel zal met name de waarde experimenteren vertegenwoordigen. Ik heb gekozen de winkel te ontwerpen, omdat ik het erg leuk vind om me met een tastbare ruimte bezig te houden. Iets dat in elkaar gezet kan worden en wat mensen kunnen voelen.

AL5 Review
Experts die ik geraadpleegd heb voor feedback zijn mijn klasgenoten, teamleden, Rolf den Otter (projectdocent), Ruth Delfgaauw (Brandingdocent) en Marije Smits (Designdocent). Naar aanleiding van de feedback van Rolf (het logo past totaaaaal niet bij de doelgroep!!!) ben ik deze volledig gaan redesignen. Het ontwerpproces staat hieronder op de blog.

AL6 Reflection
De samenwerking binnen het team verliep niet altijd even vlekkenloos. Dit kwam onder andere doordat ik door privé-omsstandigheden (zullen later tijdens het persoonlijke gesprek toegelicht worden) op ieder teammoment aanwezig kon zijn. Waar ik wel erg blij mee ben is de (ontwerp)kennis die ik van Michiel opgedaan heb. Hij heeft me een aantal interessante websites en ontwerptips gegeven.

CO1 Invalshoeken
Ik heb verschillende invalshoeken bekeken. Zo hebben we de experience bekeken vanuit de doelgroep. Wat heeft de doelgroep nodig, wat willen ze en hoe willen ze dit graag zien. We hebben dit bepaald door brainstormsessies te houden, telecomwinkels en experience-winkels te bzoeken.

CO2 Oplossingen
In het bedenken van oplossingen heb ik zeker een aandeel gehad. Van mezelf ben ik vrij oplossingsgericht; problemen bestaan er niet en ik vind het erg leuk om nieuwe/andere dingen te bedenken als iets niet werkt. Dit is bijvoorbeeld te zien bij het logo; het eerste logo werkte niet, de tweede was het ook nog niet helemaal, deze paste niet voldoende bij de doelgroep. Ik heb net zolang gekeken totdat ik iets kon bedenken en maken wat wel zou kunnen passen.
Omdat het vanaf het begin af aan niet zeker zou zijn dat we de juiste experience-ruimte zouden krijgen, heb ik met mijn teamgenoten meegedacht om iets anders te bedenken voor een andere ruimte. Onze experience zou bijvoorbeeld weergegeven kunnen worden dmv van een maquette.

CO3 Risico's nemen
Ik heb het risico genomen de interviewkandidaten te filmen. Ik ben wel veel bezig met fotografie, maar echt gefilmd had ik nog niet eerder.

CO4 Nieuwsgierigheid
Tijdens het gehele project ben ik wel nieuwsgierig geweest. Ik was benieuwd naar de resultaten die uit de interviews zouden komen en nieuwsgierig naar wat we hiermee konden doen. Ik stond open voor kennis van andere teamleden, zodat ik bijvoorbeeld meer kon leren over vormgeving.

Margot de Heide - CMD2A - 0851069

Geen opmerkingen:

Een reactie posten